Menu

Nirvana Fitness

Med najpomembnejše vidike fizičnega in duševnega zdravja ter dobrega počutja, sodi dihalni proces. To je znano že v celotni zgodovini človeštva. V času svojega življenja smo »navdihnjeni« z idejami, »dihamo« v smeri svojih ciljev in sanj in na koncu svojega življenja »izdihnemo«. Mnoga starodavna ljudstva so razvila način življenja in telesne vaje, kot sta joga in qui-gong, ki temeljijo na vzorcih dihanja in ciklov dihal.

Torej, zakaj je dihanje tako pomembno?

PRAVIJO, DA POVPREČEN ČLOVEK LAHKO PREŽIVI: 40 dni brez hrane, 4 dni brez vode in 4 minute brez kisika!

Kako je naše življenje povezano s celično oksigenacijo?

Ali je res, da je kisik nujen za vse človekove funkcije? Primarni homeostatski mehanizem v človeškem telesu je zasnovan na način, da zahteva ustrezno celično oksigenacijo. Dihalni in kardiovaskularni sistem zagotavljajo pravilno distribucijo kisika v celičnih mitohondrijih, kjer služi kot terminalni akceptor elektronov v procesu oksidativne fosfolarizacije in nastajanju celičnega ATP. Vsa človeška zmogljivost, energija in funkcij temeljijo na ustrezni oskrbi tkiva s kisikom.

Želite večjo vzdržljivost? To pomeni sposobnost ohraniti večji napor sposobnosti srca in pljuč z dovodom kisika v mišice. Čeprav imajo na vzdržljivost vpliv številni dejavniki, pa se le ta konča, ko kardiovaskučarni sistem in pljučni sistem ne moreta vzdrževati dovoljšne potrebe po kisiku. Poleg tega so strukturne in funkcionalne integritete možganov in notranjih organov, močno odvisni od redne oskrbe s kisikom. Vsaka motnja te dobave je lahko smrtno nevarna.

Kakšna je povezava med kisikom in boleznijo?

Svetovno znani Dr. Arthur Guyton je razvil teorijo, da vse kronične bolečine, trpljenje in bolezni, nastanejo zaradi pomanjkanja kisika v celicah. Pomanjkanje kisika v celicah se imenuje hipoksija. Hipoksija je prisotna v patologiji številnih motenj, vključno pri raku, boleznih srca, kapi in raznih drugih nevrodegenerativnih boleznih.

POMEMBNO:

Povprečen človek naredi 12 – 18 vdihov na minuto. To je 18,000 do 26,000 vdihov vsake 24 ur. Ko počivamo je priporočeno, da naredimo 6 vdihov na minuto, da bi zadostili našim potrebam. Dodatna energija, ki jo porabimo za plitko in kratko dihanje, nam vzame dragoceno energijo, poleg tega proizvaja strupene snovi in vzpodbuja nastanek bolezni v našem telesu.

Ali vaše dihanje določa vašo življenjsko dobo?

Dr. Schunemann je dejansko v dolgoročni študiji odkril, da pljučna funkcija napoveduje umrljivosti. Pojasnjuje, da so pljuča primarna obramba organizma proti zunanjim strupom. Zmanjšana pljučna funkcija bi lahko povzročila zmanjšano toleranco proti tem strupom. Raziskovalci so prav tako razmišljal, da je zmanjšana pljučna funkcija lahko osnova za povečanje oksidativnega stresa pred prostimi radikali. Oksidativni stres pa ima znano pomembno vlogo pri razvoju številnih bolezni.

Ali »prsno dihanje« vodi v številne bolezni?

Uspešna in učinkovita oksigenacijo celic, tkiv in organov našega telesa, je absolutno nuja. Naše ciklično dihanje ureja avtonomni živčni sistem. Ko je vaše telo pod stresom ste nagnjeni h kratkemu in plitvemu dihanju.

Ker ti dihi prodrejo le v zgornji del prsnega koša in pljuč so imenovani “prsni vdihi.« S tem se zmanjša sposobnost vaših teles za učinkovito oksigenacijo. Povečana hitrost dihanja je sicer primerna, ko ste dejansko v resnično stresnih situacijah, kot na primer ko vas lovi lev ali če tečete šprint. Ko pa se takšno dihanje nadaljuje v daljšem časovnem obdobju, se začne nalagati patološki proces, opisan zgoraj.
 
Številne študije so pokazale, da so bolezni srca, depresija, tesnoba in kronična bolečina, tesno povezani z dolgoročnim plitkim, prsnim dihanjem. Številni raziskovalci trdijo, da je vzdrževanje pravilnega dihanja najpomembnejši dejavnik pri ohranjanju zdravja in energije.

Pravilno dihanje je trebušno dihanje oz. dihanje s prepono

Globoko dihanje s prepono je nujno potrebno, da bi lahko dobili dovolj kisika globoko v pljuča, kjer je za izmenjavo kisika na voljo trikrat več krvnih žil kot v zgornjem delu pljuč.

Kar je neverjetno je to, da s tem, ko dihamo globoko, je naša diafragma, ki je pritjena na srce, sposobna potegniti dol srce in ga na ta način z vsakim dihom, rahlo masira.

Ta proces optimizira telesno naravno sposobnost za črpanje tekočine in hranilnih snovi v srčno žilje in ven sesa odpadke. Če preponsko dihanje ni prisotno, telo ne more zagotoviti dovolj hranil in odpravo odpadkov iz srca.

Dr. Guy Hendricks pravi, »zdravo dihanje bi morala biti prva stvar, ki bi učili vse srčne bolnike. Nizozemska raziskava, ki jo je vodil dr Dixhoorn, je pokazala primerjavo dveh skupin bolnikov s srčnim infarktom. Prva skupina se je učila preprosto preponsko dihanje, medtem ko druga skupina ni dobila nikakršnega usposabljanja pri dihanju. Skupina, ki se je učila dihanje, ni imela nadaljnjih srčnih napadov, medtem ko je 7 od 12 članov druge skupine imelo srčne napade v naslednjih dveh letih.«

Naraven način za odpravo kronične bolečine in depresije

Membrana je pritjena tudi na ledveni del hrbtenice in daje naravni ritem gibanja, ki se razteza na hrbet in črpa tekočine in nujno potrebne hranilne snovi v žilne strukture, mehka tkiva, kot so medvretenčne ploščice in vezi, ki preprečujejo degeneracijo hrbtenice in pojav kroničnega bolečinskega sindroma. Učinki se nadaljujejo v pravilnem gibanju trebušne prepone, ki črpa cerebrospinalno tekočino (tekočina okoli hrbtenjače), ki ima za posledico povečanje metabolizma možganov in posledičnih občutkov telesne in duševne blaginje in izboljšano duševno prisotnost.

Telo se odziva na te dražljaje s sprostitvijo in razumevanjem, da ni v življenjski nevarnosti (seveda, če delate dolge, počasne in globoko dihe, telo ve, da vas ne lovi lev). Aktivira se parasimpatični živčni sistem, umirijo se stresni hormoni, zmanjša se srčni utrip in krvni tlak. S tem, ko porabite več kisika in sprostite presnovne odpadne snovi, kot so ogljikov dioksid, boste izboljšali svoje razpoloženje in raven energije.

Povezava telesa in uma & nadzorovanje pravilnega dihanja

Sistem, ki vas bo naučil pravilnega dihanja s pomočjo cikličnih krepilnih pilates/joga vaj, kar vodi do počasnejšega in globljega dnevnega dihalnega ritma (diafragmatični/trebušni način s podaljševanjem izdiha), ki bo nadomestil plitek in hiter vzorec dihanja.

Naravni proces raztrupljanja telesa in uma

Med vadbo predihate celo telo in tako sprožite "detox" v telesu. S tem posledično vplivate na zdravje vašega telesa, saj pravilno dihanje pomeni zdrave celice. V gibanju začutite svoje telo skozi vsak vdih in vsak izdih. Izvaja se ob "chill out" glasbi in prijetnem ambientu.

Izboljšajte gibljivost & revitalizacija in pomladitev

Nirvana izboljša vašo gibljivost, držo in splošno počutje. Vadba ni naporna, vseeno pa premigate celo telo.

Izboljšajte telesno pripravljenost & pridobite dodatno energijo

Nirvana oblikuje vaš mišični tonus in vašo fizično pripravljenost. Vadba združuje različne sekvence vaj, s katerimi vplivamo na vse mišične skupine celega telesa.

Sprostite vaš um & sprostitev hormonov sreče

Nirvana prediha tudi vaš um in vas sprosti. Iz vadbe boste odšli pomirjeni, sproščeni, dosegli boste NIRVANO. Poslovite se od utrujenosti, kroničnih bolečin, stresne preobremenjenosti in nemirnosti. Vaše spanje bo postalo bolj mirno in globoko.

 

Pustite komentar

nazaj na vrh

Izjave vadečih

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Moja izkušnja v Kinetic studiu pa je več kot čudovita. Vadba Vinyasa Joge v odlični družbi z odlično vaditeljico me je pripeljala do boljšega poznavanja samega sebe in svojega telesa. Vinyasa Joga me je pripeljala do rezulatov, ki sem jih leta iskal v drugih športih. Pripeljala me je do ljubezni do samega sebe in svojega telesa. Skratka lahko rečem, da sem v Kinetic studiu doživel eno lepših življenski sprememb.

Izidor

Zame je NIA harmonia poglobljenih občutkov in svobode, kjer se prepletajo močna in nežna energija in kjer lahko izrazim vsak posamezen delček sebe. Je magični ples ki me osvobaja, umirja in podarja nov svet notranjih občutkov.

Lea (36)

Kineticstudio + Larisa - sinonim za vir energije, iskanje novega, zanimivega... veselje deliti z drugimi... Predanost, perfekcionizem in obenem preprostost lepega in vcasih prikupno zmedenega :-) Lepo je imeti blizu sebe nekoga, ki SE MU DA in je vecni iskalec novega! Zelo lepa izkusnja: piknik ob zakljucku sezone, prijetno druzenje, dober izbor aktivnosti in ODLICNA kulinarika - bravo punce! Vrhunec: prvo srecanje s SUP-om, "tekmovanje" in lepa nova izkusnja. Rezultat: nova igracka s katero neizmerno uzivam v jutranjem miru in vecernih zarjah, sama s seboj in naravo...ali pa v druzbi ostalih druzinskih clanov, z veliko navihanosti in smeha..skratka nekaj uporabnega za 3 generacije naenkrat...

Zdenka Dodic (58)

Kinetic Kontakt

Kontakt

Društvo za šport in rekreacijo KINETIC STUDIO

Ferrarska ulica 10,

6000 KOPER - CAPODISTRIA

info(at)kinetic-studio.si

Larisa

Vinyasa Joga, Pilates, Hooping, NIA tehnika

Telefon: 040 553 316